Племена орків – найдавніші з мешканців світу, в якому відбуваються події гри «Захисник корони». Це кочовик з дуже старою, консервативною та досить цікавою системою вірувань. Їхня агресивність відома здавна, проте це також входить у віру орків, а власними силами зеленошкірі - практично фермери. Вони добре знаходять спільну мову з більшістю мешканців плоскогір'я і пустель, вміють вирощувати деякі родючі рослини буквально в піску.
Менталітет орків складається з кількох постулатів. Перший реалізовується у цьому, що орки та його утриманці поголовно, без винятку, вегетаріанці. Вони не харчуються м'ясом взагалі, хоча в їхній раціон входять молоко та яйця. Другий постулат полягає у необхідності кочувати між священними місцями – тералітами. Усередині цих стародавніх храмів росте царський дурман, або Зеленка Безумця. Це своєрідний кактус, чиї соки роблять агресію орків нестримною. Третій постулат полягає у необхідності нальотів заради очищення роду – найслабші при цьому гинуть, а сильні можуть продовжити рід. Саме тому битви орків практично не пов'язані із захопленнями нових територій, під час боїв вони можуть знищувати все живе, але при цьому з походів видобуток майже не приносять. Винятком з постулатів є тераліти, які орки дуже цінують за упокорення власної агресії без відходу від постулатів, тому б'ються вони за ці замки на смерть. Як би це парадоксально не звучало. Армія орків складається з чотирьох основних видів або класів, і поєднує їх світогляд та сік дурману. Гобліни практично поділяють релігію орків, проте вважають за краще померти гарною смертю. Для тролів сік дурману - улюблені ласощі. А огри - майже повна протилежність орків, і якщо останні від соку дурману стають агресивнішими, то огри від нього, навпаки, заспокоюються, оскільки від початку це жорстока раса, схильна до самокатування.
Гоблін-підривник - на відміну від орків, гобліни не поділяють постулат щодо виживання найсильнішого. Найважливіше для них загинути, запам'ятавшись іншим, забезпечити собі хай і короткочасну, але посмертну славу. Гобліни-камікадзе реалізують це в ідеальній формі - просто несуть на собі вибухову речовину, яка однаково легко знищує будь-яку істоту та будь-яку будівлю. Самі підривники - феноменально слабкі.
Гобліни-лучники - стандартні стрілки, озброєні саморобними луками та стрілами. Попри низьку якість зброї, їх постріли зазвичай досягають мети, нехай і не завдають дуже багато втрат. Лучники реалізовують мрії про славну смерть, просто підбігаючи в ближній бій до пораненого супротивника, який зазвичай так ненавидить цих викиднів москіту, що з останніх сил рве гобліна на шматки перед власною смертю.
Гоблін-алхімік - представники наукового стану, досить розумні й тому не підтримують ідеалів гарної смерті. Їх, втім, поважають за винаходи вибухівки та механізмів, якими інші гобліни користуються. І коли гоблін-алхімік старіє, його тіло так насичується всякою вибухонебезпечністю, що замість смерті від старості він підривається, як феєрверк, бавлячи молоде покоління і навіть деяких орків.
Гоблін-летяга - механічні пристрої, керовані гоблінами. Літає, причому успішно, і ще успішніше руйнує будівлі.
Жвавий гоблін - це звичайний гоблін, на якого не вистачило лука, проте він реалізує ту ж мрію, використовуючи зброю ближнього бою. Оскільки нервова система гоблінів влаштована так, що в бою вони втрачають міркування через адреналін, спритні гобліни можуть продовжувати воювати, навіть упускаючи шанси на чудову смерть. Крім того, борються вони відносно добре, хоч і є єдиним видом військ, які не мають жодних особливих властивостей.
Великий орк – громила, який є негласним лідером будь-якого загону. Оскільки сила загону орків залежить від його лідера, великі орки отримують багато поваги та нагороджуються за перемогу набагато краще. Бере участь у польових битвах.
Орк-шаман - польовий маг армії орків, дуже цікавий тим, що не здатний самостійно керувати потужною магією - йому потрібно дати наказ, і лише тоді він зможе завдати шкоди блискавкою. Це пов'язано з тим, що орки не мають свідомих магічних здібностей, і накази допомагають їм зосереджуватися.
Грозовий павук - істота, повністю виткана з блискавок, зрідка з'являється при смерті орка-шамана під час каста заклинання. Не поділяє своїх та чужих, невразлива майже до всього, проте атаки відбирають у нього сили. Не бере участь у польових битвах.
Гоблін-злодюга - диверсант першого класу, для нього немає більшого щастя, ніж обікрасти ворога, навіть ціною свого життя. Вдягнений у мішкуватий одяг із тисячами кишень.
Орк-Берсерк - особливо дорослий представник стану орків, лідер серед лідерів і просто головний воїн, якого поважають за лють і сміливість. На відміну від інших орків, які вживають лише сік царського дурману, орки-берсерки здатні переварити навіть суцвіття в сирому вигляді, і будь-які поранення ля них стають лише способом пересуватися швидше.
Божевільний орк - найсильніший і найагресивніший з орків, який пройшов через обряд ініціації та зумів з'їсти царський дурман повністю, разом із колючками, корінням та суцвіттями. Мало хто виживає від цього, а ті, хто пережив цю трапезу, надто цінні, щоб пускати їх на війну - вони навчають молодих орків максимально ефективно використовувати свою лють, а в години потреби кров божевільних орків може бути використана замість соку дурману. Найпарадоксальніше в тому, що лють орка в момент проходження ритуалу стає такою сильною, що захлопується сама в себе, і божевільні орки є більш тверезо мислячими серед усіх.
Огри-наглядачі - це, по суті, скотарі, що за сік дурману керують тролями, видобувають молоко та небагаті врожаї. Через особливості організму вони досягають зрілого віку дуже рано, і тоді за розмірами нагадують гоблінів, проте виростають до розмірів орку і ростуть далі, доки не стануть тролями.
Огри-чарівники - єдині з народностей, близьких оркам, які більш-менш свідомо володіють різними видами магії. І єдині істоти, які вільно поєднують її з різними стихіями.
Печерний троль - істота, що охороняє скарбниці орків, тому має уявлення про те, що таке гроші і якщо бачить їх, то не змінить помародерствувати. Регенерація у нього, щоправда, трохи слабша, ніж у гірського троля.
Гірський троль - кумедна істота, далекий родич орка, проте так сильно любить сік дурману, що готова заради нього прислужувати своїм родичам на передовій. Його головна особливість – дуже швидка регенерація. Сам собою гірський троль не дуже розумний, і в горах насправді зустрічається рідко - назвали його так, тому що він сам схожий на гору.
Троль-дикобраз – аналог корови для орків. Тролеподібна істота, неповоротка і вкрита шаром гострих голок, але делікатес в людських поселеннях й джерело дивного жовтого молока, дуже поживного і цінного для орків, оскільки воно, на відміну від води, не очищає організм від дурманного соку.
Командори
Шарікат Безокий - шаман орків, який вміє керувати грозою. Якось блискавка потрапила йому в очі, проте він схопив її й підкорив собі, і тепер може керувати погодою. У всякому разі, він сам так каже, і не вірити йому складно, бо від його пасів погода справді змінюється.
Тілльвелль – троль настільки старий, що на його спині ростуть маленькі квіти королівського дурману. Бувши маленьким огром, він упав у зарості дурману, обвалявся в пилку і мало не був вигнаний за осквернення традицій, проте виріс і став польовим командиром, який добре розуміє бойових тролів. У зв'язку з цим, хоч він сам повільний, проте війська під його командуванням пересуваються швидше.
Шрам-По-Шеї - командир орків, великий воїн і найагресивніший зі свого роду. Він настільки одержимий війною, що ходить у бій взагалі без обладунку, прикриваючись лише пов'язкою, яку йому пошив Шарікат. Пов'язка потворна, як і Шрам-По-Шеї. Своє ім'я він отримав через жахливий шрам, що йде від шиї до самих стегон - слід від атаки єдинорога. Війська орків під командуванням Шрама-По-Шеї отримують вдвічі більше пошани за мародерство.