«Магія: Збирання» - найвідоміша і найпопулярніша колекційна карткова гра в світі. Як і всі колекційні ігри, з одного боку вона становить змагальний, а з іншого - колекційний інтерес. Це хобі набагато ширше ігрових партій: поза турнірів, клубних ігор або домашніх поєдинків з друзями, в «мирний», так би мовити, неігровий час учасники стають колекціонерами, що прагнуть зібрати рідкісні карти, або ж стратегами, що роздумують над посиленням колоди та опрацьовують тактику на гру.
У даній статті Гікач розповість, як грати в Magic the Gathering. Ця чудова карткова стратегія з нестаріючою механікою, що давно вже стала класикою, була розроблена Річардом Ґарфірдом і випущена в 1993 році компанією Wizards of the Coast. Гра відразу ж отримала найвищі оцінки та найкращі відгуки.
У 1993-2015 роках гра ставала номінантом конкурсів «Årets Spill», «Diana Jones» і переможцем конкурсів «Origins Awards», «Mensa Select», «Fairplay» і «Deutscher Spiele Preis». Щорічно виходить по 4 сети (600-700 нових карт) - базовий річний випуск, осінній, зимовий і весняний випуски - і проводяться турніри в різних форматах. Популярність Магії зростає щодня, а кількість гравців вже перевищила 20 мільйонів осіб.
MTG правила. Що варто знати?
Учасники гри стають магами-світоходцями (плейнсволкерами), що жадають правити у Мультивсесвіті. Вони подорожують різними світами, усувають загрози та з'ясовують стосунки один з одним. Б'ються маги за допомогою унікальних карткових колод, зібраних навколо якихось легендарних героїв чи істот. Колода містить карти чарівництва, миттєвих заклинань, чар, артефактів, істот і земель.
Дуельна гра. Існують і формати мультиплею. Суперники починають з 20 очками життя. Щоб перемогти у грі, треба обнулити життя противника. Ігрові дії оплачуються очками мани. Колоди називаються бібліотеками. Поле битви - це простір між гравцями. Скид називається кладовищем.
Кожна істота має показники сили та витривалості. Сила - скільки ушкоджень вона завдає, а витривалість - очки життя: кількість ушкоджень, які треба нанести за один хід, щоб знищити цю істоту.
Меджик. Кольори мани
Карти належать до 5 кольорів мани - магічної енергії:
- Білий. Рівнини. Символізує мир, закон і порядок. Ангели й священики, вартові й шляхетні лицарі. Багато карт, призначених для захисту, запобігання пошкоджень, зцілення.
- Синій. Острови. Знання, маніпуляція й омана. Це мерфолки та риби, джини та елементалі, пірати та змії. Сині спеціалізуються на доборі карт, скасуванні заклинань, їх копіюванні, поверненні карт на руку тощо.
- Чорний. Болота. Смерть, сила та влада будь-якими засобами. У MTG чорних представляють демони й привиди, вампіри й зомбі, скелети й розбійники. Спеціалізуються на знищенні істот, жертвопринесенні, некромантії та паразитизмі. Можуть дивитися руку противника та вибирати, яку карту треба скинути.
- Зелений. Ліси. Життя, зростання й енергія природи. У МТГ це ельфи та друїди, рослини та звірі, шамани та тролі. Багато могутніх, величезних істот. Зелені здатні генерувати істоти-фішки у великій кількості, прокачувати своїх істот, регенерувати, використовувати пробивний удар і нескасованість заклинань.
- Червоний. Гори та вулкани. Лють, вогонь і руйнування. Дракони та фенікси, гноми та варвари, орки та гобліни. Безліч агресивних істот, домінуючих у битві за рахунок властивостей перший удар і подвійний удар. Червона мана дозволяє наносити прямі пошкодження, руйнувати землі й артефакти, прискорюватися й приносити жертву наприкінці ходу.
Magic the Gathering правила побудови колоди
У стандартному форматі ігрова колода гравця повинна складатися мінімум з 60 карт. Дозволено використовувати максимум 4 екземпляри однієї карти. Це обмеження не стосується базових земель. Поза цим гравці можуть діяти так, як вони вважають за потрібне.
Досвідчені гравці радять брати до колоди істот з різною мана-вартістю. У колоді має бути десь 40 відсотків базових земель, 40 відсотків істот, інші карти - плейнсволкер, артефакти, чари, чаклунство та миттєві заклинання. Коли гравці отримають більший досвід, можна буде поекспериментувати у створенні колоди.
Magic the Gathering Як грати?
Суперники перетасовують особисті колоди й беруть на руку по 7 карт. Якщо гравцеві не сподобалася стартова рука, він може затасувати карти в колоду й взяти на 1 карту менше. Це можна повторювати багаторазово.
Противники ходять по черзі. Хід активного гравця складається з 5 фаз:
1. Підготовча фаза
Активний гравець повертає розвернуті перманенти (карти в своїй ігровій зоні) у стан готовності. Він застосовує ефекти карт підтримки, які активуються в цю фазу. Потім гравець добирає одну карту зі своєї колоди-бібліотеки.
2. Перша основна фаза
Magic the gathering правила гри дозволяють розіграти скільки завгодно карт миттєвих заклинань, чарівництва, істот, плейнсволкерів, артефактів і чар. Ще можна викласти землю й активувати здатності карти. Розіграні карти кладуться до стеку заклинань. Опонент може розіграти миттєві заклинання або активувати здатності у відповідь, теж додавши їх до стеку. Заклинання у стеку розрішаються зверху вниз.
Стек заклинань
Правила magic the gathering кажуть, що будь-яка карта, якщо це не земля, розігрується як заклинання. Гравець відкриває карту з руки і кладе її до спільного стеку заклинань. Далі гравець повертає карти земель, щоб отримати ману для оплати заклинання. Противник може розіграти у відповідь миттєве заклинання або активувати здатність і покласти карту поверх стеку.
Ефекти заклинань розрішаються у порядку черги у стеку - зверху вниз. Після застосування карта чарівництва або миттєвого заклинання відправляється на кладовище. Плейнсволкер, істота, артефакт або чари перекладаються на поле битви - в ігрову зону перед гравцем (стають перманентами).
3. Фаза бою
Mtg правила бою. Гравці можуть розігрувати миттєві заклинання й активувати здібності, після чого треба розрішити заклинання у стеку.
Активний гравець вирішує, які з його готових істот будуть атакувати противника або його плейнсволкера, і повертає ці карти. Гравці знову можуть розігрувати миттєві заклинання й активувати здібності, після чого треба розрішити заклинання у стеку.
Той, хто захищається, повертає своїх готових істот, щоб вони блокували атаку. Гравці знову можуть розігрувати миттєві заклинання й активувати здібності, після чого треба розрішити заклинання у стеку.
Атакуючі та блокуючі істоти завдають пошкодження противнику, його плейнсволкеру або блокуючим / атакуючим істотам. Пошкодження наносяться одночасно. Якщо вони дорівнюють або перевищують показник витривалості атакованої істоти, та відправляється на кладовище. Гравці знову можуть розігрувати миттєві заклинання й активувати здібності, після чого треба розрішити заклинання у стеку.
4. Друга основна фаза
Проходить так, як і перша основна фаза.
5. Фінальна фаза
На руці активного гравця не повинно залишатися більше 7 карт. Зайві карти доведеться скинути. З істот знімаються ефекти, що діють до кінця ходу.
Грають доти, доки один із супротивників не втратить останнє очко життя.
Magic the gathering як грати в інших форматах і режимах
- Стандартний формат (Standard). Використовуються карти з випусків Меджику, що виходили протягом останніх 2 років. Є перелік заборонених карт, що постійно змінюється. Колода повинна складатися мінімум з 60 карт. У додаткову колоду входить 15 карт.
- Купа мала (Free-for-all). Грають всі проти всіх - втрьох, учотирьох або вп'ятьох. Гравці можуть атакувати тільки сусідів ліворуч, праворуч або буть-кого. Мета - обнулити життя всіх супротивників. Наприкінці перемагає останній вижилий.
- Двоголовий гігант (Two-Headed Giant). Командна гра 2 на 2. Напарники можуть показувати карти один одному й погоджувати дії. Кожна команда починає з 30 очками життя.
- Формат Командир (Commander). Гравці складають спеціальні колоди з 99 карт навколо командира - легендарної істоти. Всі карти колоди повинні бути в кольорах командира. В колоді може бути й 2 командира зі здібностями Partner. Дозволяється тільки 1 екземпляр кожної карти (не стосується базових земель). Формат Командир добре підходить для режиму «Купа мала».
- Формат Сутички (Brawl). Схожий на формат Командир. Гравці збирають колоди з 60 карт навколо командира (може бути й світоходець). Легальні тільки карти з формату Стандарт.
- Погоня по світах (Planechase). Мультиплеєрний формат, в якому використовується додаткова колода карт збільшеного розміру - вимірювань. Ці карти змінюють правила гри у вимірі, де відбувається битва. Щоб перейти до іншого виміру, треба кинути спеціальний кубик вимірювань.
- Архівороги (Archenemy). Один гравець стає лиходієм. Він починає партію з 40 очками життя й отримує колоду карт задумів. Решта гравців, діючи кооперативно, намагаються перемогти лиходія.
Меджик купити у магазині
Тепер, коли ви знаєте, як грати в magic the gathering, ви можете придбати готові колоди, бустери або окремі карти.