Більше ніж гра.

Загалом, так, це - настільна, рольова, командна гра (TT RPG). Але на практиці це більше "театр уяви". Тут нема поняття "виграти" чи "програти", а твої дії впливають на гру та на твою команду. Це можна порівняти з читанням книги, коли в твоїй уяві малюються картинки, але ти можеш прямо впливати на те, яким сюжет книги буде далі...!

 

Герої серіалу "Теорія великого вибуху" грають у D&D

Що мені треба уявляти?

Світ гри схожий на середньовіччя, або на фільм "Володар перснів" чи "Гра престолів": дракони, магія, ельфи, лицарі, вітрильні кораблі. Ти граєш персонажем, зовнішність та характер якого сам собі і придумаєш (але твою силу та здібності визначатимуть правила).

 

Як в це грати?

Гру проводить "Майстер" (Dungeon Master, DM), який будує світ навколо тебе. Майстер також слідкує за правилами гри. Він описує тобі картину світу, в якому ти опиняєшся. Ти ж кажеш (придумуєш), як твій персонаж реагує на цей світ. Наприклад:

ДМ: - ти йдеш по лісу, і помічаєш вхід у печеру серед дерев. Що ти робиш?

Ти: - хмм, я хочу подивитись, чи в цю печеру ведуть сліди!

В певний момент Майстер попросить тебе "пройти перевірку" - для цього ми використовуємо різні кубики.

 

Набір з 7 кубиків для гри у D&D.

ДМ: - Подивимось, чи ти можеш знайти тут якісь сліди! Кинь мені 20-гранний кубик.

Ти: - У мене випало 17...

ДМ: - Супер! Ти помічаєш, що сліди п'яти людей ведуть у цю печеру... звідти доносяться моторошні голоси. Що ти будеш робити?

Завдяки твоїм результатам кидків кубиків, Майстер буде визначати тобі, який ефект має твоя та чи інша дія.

Ти: - мені цікаво, що в печері! Я хочу непомітно зайти туди.

ДМ: - гаразд, кинь мені 20-гранник, перевірка "скритності".

Ти: - ой йой... випало 4...

ДМ: - зайшовши в печеру, ти зачіпив пастку, що була розташована на вході. З-під землі вилазять зомбі - готуйся до бою!

 

Отже, коротко:

1) ти уявляєш собі навколишній світ, який тобі описує Майстер;

2) ти описуєш, яким чином взаємодієш із цим світом

3) при необхідності, кидаєш кубик, щоб зрозуміти результат своїх дій

4) Майстер описує тобі, чим закінчується твоя дія, і повертаєшся до пункту 1.

 

Серіал "Дивні дива" (Stranger things), партія в D&D

Етика гри: що варто пам'ятати?

D&D це гра командна, тобто ти граєш ще із 3-4 шукачами пригод. Тому в D&D є певні "правила поведінки хорошого гравця".

Спільними діями ви досліджуєте цей світ та боритеся проти його небезпек. Стався з повагою до інших гравців та Майстра, уникай непотрібних чи грубих жартів, не кажучи вже про расизм чи сексизм. Май на увазі, що так само, як і ти - всі гравці навколо хочуть провести цей час весело та приємно.

 

Давайте один-одному можливість побути в центрі уваги. Так само, як і ти, кожен гравець хоче пограти і взаємодіяти зі світом навколо. Але при цьому не будьте осторонь! Майстру приємно грати з ініціативними гравцями - якщо бачиш можливість проявити свого персонажа (або звернути увагу на іншого гравця) - сміливо роби це.

Зауважу про кубики - не кидай їх просто так ☝️. Майстер повідомить тобі про необхідність зробити кидок, не варто робити це навиперидки.

 

На початку я казав, що це більше ніж гра. Тому для кращого досвіду в D&D варто поринути в атмосферу гри. Ти вже не сидиш в ігровій кімнаті, а уявляєш себе у фантастичному світі. Постарайся говорити голосом свого персонажа, жестикулювати, використовувати у своїх діалогах лише відому твоєму персонажу інформацію, та налаштуватися на настрій гри (веселий, химерний, серйозний, і т.п.).

Дотримання цих правил зробить тебе гравцем, якого будуть раді бачити знову! І можливо саме наступна твоя гра подарує тобі нових друзів та враження на все життя... 🥰

 

5 гравців та Майстер за ігровим столом